1. Kierunki badań nad motorycznością człowieka.
  2. Sprawność fizyczna – znaczenie dla przejawów motoryczności człowieka.
  3. Rozwój ruchowy człowieka w ontogenezie w okresie przedszkolnym.
  4. Rozwój ruchowy człowieka w ontogenezie w okresie młodszym szkolnym.
  5. Rozwój ruchowy człowieka w ontogenezie w okresie pokwitania i młodzieńczym.
  6. Rozwój ruchowy człowieka w ontogenezie - motoryczność wieku dorosłego i starzenia.
  7. Zmiany międzypokoleniowe w rozwoju sprawności fizycznej dzieci i młodzieży.
  8. Siła jako kondycyjna zdolność motoryczna - rodzaje i metody diagnozowania.
  9. Wytrzymałość jako kondycyjna zdolność motoryczna – rodzaje i metody diagnozowania.
  10. Szybkość i zwinność jako hybrydowe zdolności motoryczne, ich składowe i metody pomiaru.
  11. Charakterystyka koordynacyjnych zdolności motorycznych (KZM) - definicje i struktura wewnętrzna.
  12. Aktywność fizyczna w optymalizacji masy i składu ciała.
  13. Pomiar aktywności fizycznej.
  14. Metody oceny sprawności fizycznej (motorycznej) człowieka.
  15. Zastosowania i podział biomechaniki
  16. Metoda wyznaczania ogólnego środka masy ciała człowieka
  17. Analiza kinetyczna i kinematyczna ruchu – scharakteryzuj na przykładach
  18. Dźwignie biomechaniczne – omów typy, rodzaje i podaj przykłady
  19. Metody pomiaru równowagi ciała człowieka
  20. Mięsień jako siłownik i amortyzator – wyjaśnij i podaj przykład
  21. I prawo Newtona – omów na przykładzie wybranej dyscypliny sportowej
  22. II prawo Newtona – omów na przykładzie wybranej dyscypliny sportowej
  23. III prawo Newtona - omów na przykładzie wybranej dyscypliny sportowej
  24. Prędkość chwilowa i średnia w sporcie – omów na przykładzie biegu na 400 m
  25. Rola sił tarcia w sporcie – scharakteryzuj na przykładzie wybranej dyscypliny sportowej
  26. Analiza dynamiczna odbicia w skokach – scharakteryzuj na przykładzie wybranej dyscypliny sportowej
  27. Wymień mięśnie pracujące w czasie biegu sprinterskiego, scharakteryzuj jeden z nich.
  28. Wymień konkurencje rzutowe, scharakteryzuj wybraną.
  29. Podaj nazwiska najważniejszych polskich miotaczy. Wymień znanych miotaczy z województwa opolskiego.
  30. Przedstaw najważniejsze różnice między biegiem a chodem sportowym. Jakie rodzaje marszów i chodów stosuje się w rekreacji.
  31. Przedstaw podział biegowych konkurencji lekkoatletycznych. Scharakteryzuj jeden bieg.
  32. Scharakteryzuj wytrzymałość jako zdolność motoryczną. Przedstaw dyscypliny sportu o charakterze wytrzymałościowym.
  33. Scharakteryzuj siłę jako zdolność motoryczną. Przedstaw dyscypliny sportu o charakterze siłowym.
  34. Wymień skoki lekkoatletyczne. Scharakteryzuj jeden wybrany.
  35. Przedstaw typową lekcję lekkoatletyki w szkole.
  36. Lekkoatletyka i ekologia: przedstaw zajęcia ruchowe w klasach I – III.
  37. Wyjaśnić różnice w pojęciach kultura fizyczna, wychowanie fizyczne, sport, rekreacja.
  38. W przystępny dla dzieci sposób przedstawić wpływ ćwiczeń fizycznych na organizm człowieka.
  39. Dokonać podziału dyscyplin sportowych zgodnie ze zdolnościami kondycyjnymi i koordynacyjnymi.
  40. Dymorfizm płciowy i jego znaczenie w wychowaniu fizycznym – różnice istotne w wychowaniu fizycznym, kryteria doboru ćwiczeń.
  41. Wymień najważniejsze zasady bezpieczeństwa na lekcjach wychowania fizycznego.
  42. W klasie jest dużo dzieci otyłych. Przedstawić swoją koncepcję udziału tych dzieci w szkolnym systemie kultury fizycznej.
  43. Przedstawić koncepcje lekcji zabaw i gier ruchowych w wybranej grze drużynowej.
  44. Wymień elementy zdrowego stylu życia, dokonaj ich charakterystyki.
  45. Przedstaw zastosowanie metody analitycznej i syntetycznej w nauczaniu wybranego elementu technicznego.
  46. Cechy charakterystyczne wybranych gier zespołowych - co odróżnia i co łączy 4 najbardziej popularne gry zespołowe.
  47. Metodyka nauczania wybranego elementu techniki w koszykówce.
  48. Metodyka nauczania wybranego elementu techniki w piłce siatkowej.
  49. Metodyka nauczania wybranego elementu techniki w piłce ręcznej.
  50. Metodyka nauczania wybranego elementu techniki w piłce nożnej.
  51. Czym powinna się charakteryzować poprawna rozgrzewka przed zajęciami ruchowymi – warianty rozgrzewki.
  52. Przedstaw swoją koncepcję naboru / promocji do pozalekcyjnych zajęć w szkole podstawowej w wybranej dyscyplinie sportowej.
  53. Podaj przykład zastosowania gry szkolnej w procesie nauczania elementów technicznych w grach zespołowych.
  54. Przedstawić główne mięśnie pracujące w czasie ruchu charakterystycznego dla wybranej przez siebie czynności ruchowej.
  55. Omówić typowy tok lekcji z wybranej gry zespołowej.