Regulaminy praktyk

  1. DO OBOWIĄZKÓW UCZELNI NALEŻY:
  • zawieranie z placówkami służby zdrowia (przychodnie, szpitale, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo – rehabilitacyjne) porozumień o współpracy, dotyczących realizacji praktyk zawodowych przez studentów Wydziału Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii w placówkach wyżej wymienionych,
  • planowanie harmonogramów oraz sprawne koordynowanie przebiegiem praktyk, nad którym sprawuje nadzór opiekun wyznaczony przez Dziekana Wydziału, będąc jednocześnie przełożonym studentów odbywających praktykę w placówkach współpracujących z Uczelnią,
  • opiekun po zakończeniu praktyk ocenia na podstawie prowadzonej dokumentacji oraz uwag kierownika praktyk w placówce przebieg odbytej praktyki,
  • wydawanie dokumentów kierujących oraz przyjmowanie dokumentacji po zrealizowanych praktykach zawodowych ‘ – odbywa się zgodnie z wyznaczonymi terminami.
  1. DO OBOWIĄZKÓW KIEROWNIKA PRAKTYK  W PLACÓWCE NALEŻY:
  • opiekunem praktyk zawodowych w placówce medycznej powinien być mgr fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej bądź wychowania fizycznego – specjalność fizjoterapia, którego obowiązkiem jest:
  • ustalenie dla każdego studenta planu zajęć zgodnych ze specjalizacją oraz programem praktyk,
  • kontrola przestrzegania przez studentów obowiązującej w placówce dyscypliny pracy oraz przepisów BHP,
  • sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem planu i udzielanie studentom fachowych rad i wskazówek,
  • dbałość o zapewnienie studentom odpowiednich warunków socjalno-bytowych,
  • dokonanie końcowej oceny pracy i charakterystyki każdego z praktykantów.
  1. OBOWIĄZKI  PRAKTYKANTA:
  • student, aby uzyskać dokumenty kierujące do placówek medycznych, na realizację praktyk klinicznych, jest zobowiązany przedstawić książeczkę pracowniczą z aktualnym wpisem lekarza medycyny pracy oraz polisę o odpowiedzialności cywilnej (OC), na cały rok akademicki (oryginał do wglądu),
  • student zobowiązany jest posiadać własna odzież roboczo – ochronną: biały fartuch, spodnie, obuwie zamienne, identyfikator oraz dzienniki praktyk zawodowych,
  • w pierwszym dniu praktyk student powinien przedstawić się kierownictwu placówki lub kierownikowi praktyk i ustalić z nim godziny w których będzie realizował program praktyki,
  • studenta obowiązuje punktualność oraz codzienna obecność na zajęciach praktycznych,
  • praktykanci zobowiązani są do aktywnego udziału we wszystkich formach i rodzajach pracy przewidzianej programem oraz do sumiennego wykonywania zadań wyznaczonych przez Uczelnię oraz kierownika praktyk w placówce,
  • każdy student zobowiązany jest do prowadzenia dziennika praktyk, w który  należy odnotować przebieg czynności usprawniających, oraz obserwacje dotyczące pacjentów, jednostek chorobowych, programów usprawniania, rodzajów badań, testów itp.,
  • dziennik praktyk musi  być potwierdzony przez kierownika praktyki,
  • po zakończeniu praktyki student winien przedłożyć   w Pracowni Praktyk Studenckich :
  • dziennik praktyk, opinię / ocenę studenta wystawioną przez opiekuna zawierającą charakterystykę praktykanta oraz potwierdzenie zrealizowania praktyki o danej specjalności klinicznej
  1.   PRZEPISY KOŃCOWE
  • zaliczenie praktyki następuje po jej zakończeniu, zgodnie z wcześniej opracowanym harmonogramem; czyli w konkretnej placówce oraz w wyznaczonym terminie, jak również rozliczeniu się z wymaganej dokumentacji z przebiegu praktyk, czyli dziennika oraz opinii /oceny zakładowego kierownika w placówce,
  • w sytuacjach losowych lub choroby, w trakcie odbywania praktyki,  studenta obowiązuje usprawiedliwienie dni nieobecnych -  zwolnienie L4 i odrobienia zaległości w wyznaczonej placówce, po wcześniejszym uzgodnieniu z kierownikiem praktyk danej placówki, jak również o zaistniałych faktach należy powiadomić koordynatora praktyk na Uczelni,
  • praktyka nie będzie zaliczona w przypadku:
    • naruszenia regulaminu pracy,
    • nie przestrzegania dyscypliny pracy,
    • nie wykonywania zadań wynikających z programu oraz poleceń opiekuna zakładowego oraz koordynatora uczelnianego, nie zgłoszenie się na praktykę w wyznaczonym terminie oraz zmiana placówki bez wcześniejszego powiadomienia koordynatora praktyk na Uczelni oraz kierownika w placówce.

Nie zaliczenie praktyki pociąga za sobą konsekwencje wynikające z regulaminu studiów.

W sprawach nie ujętych niniejszym regulaminem decydują szczegółowe przepisy zawarte w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 18 sierpnia 1991 r., w sprawie praktyk studentów szkół wyższych /Dz. U. z dn. 10.08.1991. Nr 73/.